Resimlerin Görüntülenmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş YapKöyün Tarihi: Köyün Bilinen bir tarihi yoktur. Ancak Mezar taşlarındaki tarihlere bakılırsa 18. yüzyılın son çeyreği görülüyor. Köyün Adı: Civar köylere göre sonradan kurulduğu için bu adı aldığı sanılmaktadır.Köyün Geçim kaynakları: Hayvancılık, çiftçiliktir, dışarıya giden geçici işçilikler, sosyal yardımlaşmadan gelen yardımlar, emekliler…
Köyün Coğrafi durumu: Dağlık ve bir vadide kuruludur. Ekilebilen alan az ve sulama suyu yoktur. Karasal iklimin özellikleri belirgin olarak görülmektedir. Köyün komşuları: Bağbaşı Belediyesi—Taşbaşı Köyü—Kuzören—Sarıoğlan—Armutlu köyleri bulunmaktadır.
Köyün Nüfusu: Köyümüzün Hane sayısı 44’tür.Nüfusu yaklaşık olarak 248’dir.
Köyün Kültür yapısı: Köyümüzün belirgin gelenekleri kına geceleri—düğün ve cenaze sonrası törenler görülmektedir. Genel olarak komşu köylerle aynı kültür özellikleri dikkat çekmektedir.
Kına geceleri: düğünden bir gün önce akşamları yapılmaktadır. Köyde bulunan herkes özellikle kadınlar gündüz genç kızlar tarafından dağıtılan şekerlerle davet edilirler. Akşamleyin kız evinde toplanan kadınlar oyunlar oynarlar(Kaşıklı ve düz eğlenceli oyunlar). Gecenin ilerleyen saatlerinde davetlilerden isteyenler kına alır evinde yakar. İsteyenlerde kız evinde kalarak kına yakar ve gelin kıza kına yakılmasına katılırlar.
Nişan: Oğlan evi ve kız evi tarafından köylüler şeker dağıtılarak davet edilirler. Oğlan evine toplanan davetliler topluca kız evine giderler. Kadınlar ayrı bir yerde gönüllerince eğlenirler. Erkekler kendi aralarında toplanır oyunlar oynarlar. Halk müziği dinlenir. Lokum ve bisküvi, çerez yenir ve dağılırlar.
Düğün: Düğün evine Cuma gün sabah erkenden Bayrağımız takılır. Pazar güne kadar her türlü hazırlık yapılır. Cumartesi gün hayvanlar kesilerek etler kıyılır ve hazırlanır. Odun ve yakacaklar hazırlanır( yemek pişirmek için) komşulardan sini ve tepsiler toplanır. Pazar günü bütün komşular toplanır. Kadınlar ve çocuklar bir—erkekler bir yerde sinide bulgur pilavı ve üzeri kıyma sofralara dağıtılır. Arada hizmet edenler pilav ya da etleri tazelerler. Pilavın yanına ayran ya da hoşaf verilir. Öğlene doğru yemek biter. Öğlen camisinden çıkıldıktan sonra gelin almaya gidilir. Gelin evi uzaksa konvoy oluşturulur. Arabalara havlu bağlanır. Gelin alınmasında kapıyı açmazlar. Kayın-nata kapıyı para vererek açtırır. Gelin alınır. Yol kesenlere para verilerek gönülleri alınır. Gelin gelince damat arabadan indirir. Bir gün sonra gelin görmeye(Yüz açımı-gelin yüzüğü) köyün kadınları gelirler. Teyp eşliğinde oynarlar. Ondan sonrada normal hayatları başlar.
Cenaze merasimleri: cenaze olduğu gün bütün köylü tek yürek olur ve dargınlıklar ve düşmanlıklar unutulup kabir kazılır. Normal olarak cenaze defin edilir. Bir hafta akşamları komşular yemek yaparak cenaze evine giderler. Bir ay gibi uzun zamanlarda da taziye ziyaretlerinde bulunurlar.
Köyün Göç Durumu: Köyümüzde son 8 yılda göç görülmemektedir. Ancak önceki zamanlarda köyün yarıdan çoğu göçmüştür. Göç nedeni ekonomik ve 1990’lı yıllarda yapılan ölümlü bir kavgadır. (bu kavga sonucu 30’a yakın aile göçmüştür.)
Köyün Yetiştirdiği Ünlü Kişiler: Kayda değer ünlü kişi görülmemektedir. (Konya ve çeşitli illerde emlakçılık yapan—inşaatçı—dershaneci—eczaneci gibi dallarda çalışanlar bulunmaktadır.)
Köydeki kamu binaları: Köyümüzde kamu binaları okul ve cami bulunmaktadır.
Köyün Tarihi ve Turistik Yerleri: Yoktur.