Islâmiyetin Alkollü İçkiler Hakkındaki Görüşleri Nelerdir?
Bilineceği gibi yüce dinimizce alkollü içkiler kesinlikle haram edilmiştir. Ancak bu yasaklamada dinimiz tedriç kanununu yani yavaş yavaş vazgeçirme tarzını seçmiştir. Çünkü insanlar önceden kazandıkları alışkanlıklarından kolay kolay vazgeçemezler. Hele alkollü içkiler gibi, kullananı âdeta kendisine esir eden maddelerden vazgeçmek diğer alışkanlıklardan vazgeçmekten daha zordur. Bu konuda tedricen gelen ayetlerle içkinin menfilikleri anlatılmış, en nihayetinde de kesinlikle haram edilmiştir, içki birdenbire kesinlikle haram edilmiş olsaydı, içkiye müptelâ olmuş, alışkanlık âdeta damarlarına kadar işlemiş olan o asrın insanları Islâmiyeti kabulde nazlanabilirlerdi. Alışkanlıklarını bırakmak istemeyebilirlerdi. Bu bakımdan insanı yaratan, her özelliği ile insanı bilen Cenab-ı Hak, bu dünyada, fıtrata yani yaratılışa uygun tarz ile emretmiş, tedricen alkollü içki alışkanlığından menet-miştir. Bu mevzuda en son nazil olan ayetler, Mâide Sure-si'nin 90 ve 91. âyetleridir. Bu âyetlerde meâlen şöyle buyu-rulmuştur, "Ey iman edenler! İçki, kumar, tapmaya mahsus dikili taşlar, fal okları ancak şeytan işi pisliklerdir. Bunlardan sakının ki felaha eresinîz." "Şeytan şüphesiz, içki ve kumar yüzünden aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan, namazı kılmaktan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?"
Bu son âyetler ile alkollü içkiler kesinlikle haram edilmiştir. Sahabelerden Hz. Enes (r.a.) anlatıyor: "Biz içki âleminde idik. Ben dağıtıyordum. Bir adam geldi, "içki haram edildi" dedi. Arkadaşlar derhal "Şu içki kaplarını dök, temizle" emrini verdiler. O haberden sonra kimse ağzına içki almadı." (Sünen-i Nesaî, Eşribe, 51/2)
içki hakkında Peygamber (s.a.v.) Efendimizin, bir çok hadisleri vardır. En muteber hadis kitaplarında bulunan bu hadis-i şeriflerden bir kaç tanesini beyan edelim:
"Her sarhoşluk veren şey haramdır (içkidir) ve sarhoşluk veren her şey haramdır." (Buharı, Eşribe, 1; Müslim, Eşribe, 73)
Hz.Aişe (R.A.) anlatıyor: Resûlullah (s.a.v.) buyurdular ki; "Sarhoşluk veren her içki haramdır." (Buharı, Eş-ribe, 4; Müslim, Eşribe, 67, 68)
"Bir şeyin çok miktarda alınması insana sarhoşluk veriyorsa, onun azıda haramdır." (Ebû Dâuud, Sünen, c. II, s. 294; Tirmîzî, Eşribe, 3)
"Her sarhoş edici haramdır. Bir farak (küp) içildiği takdirde sarhoşluk veren bir şeyin tek avucu da haramdır." Tirmizi'de gelen rivayette; "Tek yudumu haramdır" diye gelmiştir. (Ebû Dâvud, Eşribe, 5; Tirmizi, Eşribe, 2, 3)
"Şu muhakkak ki hamr (içki) deva değildir; bilâkis marazdır (hastalık vericidir)." (İbn-i Mâce, Tıp, 27; Müslim, Eşribe, 12)
"Rabbim ümmetime haram kıldığı şeylerde (ümmetimin) şifasını vermez." (Tac'u'I -Usûl, cilt: 3, sahife: 142)
Hz. Osman (r.a.)' nın rivayet ettiği diğer bir hadis-i şerifte,
"içki kötülüklerin anasıdır" Diğer bir rivayete göre de "içkiden sakınınız. Çünkü içki her türlü kötülüklerin anasıdir." denilmiştir. (Dare Kutru, Sünen. c. IV, s. 247; Camiu'l Usûl Et Ahadisi'r Resul, c.V, s. 103).
"içkiden uzak durunuz! Çünkü o, her kötülüğün anahtarıdır." (Hakim, El Müstedrek, c.IV, s. 145)
Yine Hz. Osman (r.a.)' in rivayet ettiği başka bir hadis-i şerif meali;
"içkiden kaçınınız. Allah'a yemin ederim ki, içki ile iman bir yerde birleşmez. Yani biri diğerini çıkarır." (Nesâi, Eşribe, 51/44)
İçilmesi haram olan içkinin alış verişi de haramdır. Bu gelen hadis-i şerif bu hükmün delilidir: "Allah Teâlâ Hazretleri hamn haram kılmıştır. Öyle ise, bu âyet kendisine ulaşan herkes, yanında hamr (içki) olduğu takdirde, onu ne satın alsın, ne satsın, ne de ondan istifade etsin." (Müslim, Müsâkât, 67). Bu emirden sonra halk, hamr olarak evinde ne varsa Medine sokaklarına götürüp döktüler.
Alıntı