--------------------------------------------------------------------------------
Misyoner: İsa, babasız doğdu. Tanrının biricik oğlu ve kuzusu idi. Bu yüzden ona tapıyoruz.
Tanrı, Tevrat’tan sonra, İsa Mesih vasfına büründü. Baba tanrıdan, oğul tanrı oldu. Sonra da,
İsa Mesih oldu yani şimdi, İsa Mesih’ten başka tanrı yoktur.
CEVAP: Babasız olmak, tanrı olmayı mı gerektirir? Âdem aleyhisselam da, Havva validemiz de
hem anasız, hem babasız dünyaya gelmiştir. Onlara niye tanrı demiyorsunuz?
Kur’an-ı kerimde mealen buyuruldu ki:
Allah indinde, İsa’nın durumu, Âdem’in durumu gibidir. Allah onu topraktan yarattı. Sonra da “ol”
dedi ve oluverdi.)
Misyoner: Tanrı, İsa’yı niye babasız yarattı?
CEVAP: Allahü teâlâ, Âdem aleyhisselamı ve Havva validemizi anasız babasız yarattığı gibi, İsa
aleyhisselamı da öyle dilemiş, öyle yaratmış, hikmetini açıkça bildirmemiştir. Belki de, her şeye
gücü yettiğini, kudretinin sonsuzluğunu göstermek için böyle yarattı. Kur’an-ı kerimde mealen
buyuruluyor ki:
(Meryem oğlunu ve annesini de [kudretimize] bir alamet kıldık.) [Müminun 50]
(Irzını iffetle koruyan Meryem ve oğlunu, herkes için bir ibret kıldık.) [Enbiya 91]
İnsanları imtihan etmek için olabilir. Bir yetimi, ahir zaman Peygamberi yapmıştır. Yetim olduğu
için de, inanmayan olmuştur. Bu bir imtihandı. Hazret-i İsa da, babasız doğunca iftira edip
inanmayanlar, imtihanı kaybettiler. Babasız olduğu için, siz de, (Çocuk babasız olmaz, babası
tanrıdır) diyorsunuz, yani siz de bu imtihanı kaybettiniz. Babasız doğmak, kişiyi insanlıktan çıkarıp
ilah yapsaydı, hem anasız hem de babasız yaratılan Âdem aleyhisselamla Havva validemizi de,
ilah bilip bunlara daha çok tapmanız gerekmez miydi?
Misyoner: Biz Kur’ana inanmayız ama Kur’anda diyor ki [Ve “Allah elçisi Meryem oğlu İsa’yı
öldürdük” demeleri yüzünden [onları lânetledik.] Hâlbuki onu ne öldürdüler, ne de astılar; fakat
[öldürdükleri] onlara İsa gibi gösterildi. Onun hakkında ihtilâfa düşenler bundan dolayı tam bir
kararsızlık içindedirler; bu hususta zanna uymak dışında hiçbir [sağlam] bilgileri yoktur ve kesin
olarak onu öldürmediler. Bilâkis Allah onu [İsa’yı] kendi nezdine kaldırmıştır. Allah izzet ve hikmet
sahibidir.) [Nisa 157-158]
Misyoner: Yani siz, İsa ölmedi, öldürülmedi diyorsunuz. CEVAP: Evet, Allahü teâlâ öyle bildiriyor.
Buna itirazınız mı var yoksa?
Misyoner: Elbette var. Tanrı, kuzusu İsa’yı çarmıhta öldürttü, kurban etti. Onun kanı bizlerin
günahlarını bağışladı; çünkü kutsal kitapta, kan dökülmeden bağışlama olmaz diye yazılıdır. İsa
Mesih bütün günahkâr insanlar için kurban oldu.
CEVAP: Sizin tanrınız ne gaddar öyle? Suçsuz insanı niye öldürür ki? Hem de suçsuz biricik
oğlunu? Bu kadar zalimlik olmaz.
Misyoner: Başkalarının günahlarının affı için öldürdü.
CEVAP: Papazlarınız bir sözle günahlarınızı affediyor da, tanrınız bunu yapamıyor mu? Papazlarınız kadar gücü kuvveti yetkisi yok mu?
Bütün günahkârları affettim dese tanrınıza karşı çıkacak biri mi vardı? Neden kendi oğlunu
öldürmek zorunda kaldı? Bir şeyi yapmak zorunda kalan nasıl tanrı olur ki?
Misyoner: Tanrının bir planı vardı ve bunun olması gerekliydi; çünkü kutsal kitapta kan
dökülmeden bağışlama olmaz diye yazılıdır. Musa zamanında İsrail halkı günahları için kurban
keserler ve günahları bağışlanırdı; ama İsa’da böyle olmadı; çünkü o tanrının kuzusu idi.
(Yuhanna incili 1/29)
İsa Mesih bütün günahkâr insanlar için ve son kurban oldu. Onun kanı bizlerin günahlarını
bağışladı ve artık başka bir kurbana ihtiyaç yok.
CEVAP: Artık o zaman bütün dünya günahsızdır. Ne diye Müslümanları gayrimüslim yapmaya
çalışıyorsunuz ki? Eğer Müslümanlar günahkârsa, hâşâ bir oğul daha doğursun ve onu kurban
etsin Müslümanlar da günahtan kurtulsun.
Bir de kutsal kitapta öyle yazıyor diyorsunuz? Hangi kutsal kitapta? Yüzlerce kutsal denilen İnciller arasından seçilen dört kitapta mı?
Misyoner: Bunu siz anlamazsınız
CEVAP: Siz anlıyor musunuz ki? Hem madem dünya günahsızdır, sizin çocuklar niye günahkâr
olarak dünyaya geliyor? Yeni doğan çocuk ne günahı işledi? Niye vaftiz yapılıyor? Niye
papazlarınız günah çıkartıyor? Hıristiyanların tanrıları insanların günahlarını bilmiyorlar mı da,
günah itiraf etme mecburiyeti getiriyorlar? Bu itiraf mecburiyeti İncillerin hangisinde yazıyor? Madem günahkâr doğuyor, gider papaza, (Papaz efendi benim ve çocuğumun günahını çıkar) denir, o da şaraplı suyla vaftiz edince günahsız olur! Ne diye Hazret-i İsa’yı öldürüyorlar? Kur’an-
ı kerimde (Kimse kimsenin günahını çekmez) buyuruluyor. (Enam 164)
Misyoner: Eğer Kur’ana göre, İsa’nın suretinde başka birisi çarmıha gerilip İsa göklere alındıysa
oldukça tartışmalı bir durum ortaya çıkar. İsa’nın yerine çarmıha gerilen kişinin tanrı tarafından
İsa’nın benzerliğine dönüştürülmesi, İsa inanırlarını yanıltmak adına garip bir durum değil midir?
Zira bu görüntüyle, güya Allah, çarmıha gerilen bir İsa figürü sunmakla o dönemin İsa’nın
takipçilerine yanlış bir Hıristiyan inancı başlatmış sayılmaz mı? Öyle ki, İsa’yı izleyenler onun
çarmıha gerilip bütün insanlar adına günah sunusu olarak çarmıhta öldüğünü görerek iman
etmişlerdir.
CEVAP: Bunları siz uyduruyorsunuz. Daha doğrusu Yahudiler uydurdu, siz de saf saf inandınız.
Ölünün neyine iman ediliyor ki? Suçsuz bir oğlunu, başkalarının suçu için öldürmek, bir tanrı için,
yüz karalığı ve âcizlik değil mi?
Misyoner: Ve aynı inanç bu haliyle günümüze dek taşınarak bizleri de etkilemiş, imanlısı
yapmıştır. İsa’nın çarmıha gerilmediğinin 600 yıl sonrasında Muhammed’le açıklanması gecikmiş bir
haber olması açısından ne derece güvenilir?
CEVAP: Yahya aleyhisselam, İsa aleyhisselamla aynı senede doğmuştur. Hazret-i İsa’ya İncil
inince, Hazret-i Yahya da Ona tâbi olup İncil’in hükümlerini bildirmiştir. Hazret-i İsa’dan sonra da
Peygamberler geldi. Bunlardan üçünün hayatı, Peygamberler Tarihi Ansiklopedisi’nin 5. cildinde bildiriliyor. Bunlar, Şemun, Circis ve Halid bin Sinan’dır. (Aleyhimüsselam)
Bu peygamberlerden hiç birisi, İsa öldürüldü dememiştir.
Misyoner: Söylendiği gibiyse, Muhammed dönemine kadar böyle bir yanlış İsa inancının sorumlusu size göre kimdir?
CEVAP: Yanlış İsa inancı, Bolüs’ün [Pavlos’un] uydurup sizi kandırdığı inançtır. Hazret-i İsa,
doğru inancı yani önceki kitapların ve Kur’anın bildirdiği doğru inancı bildirdi. Kur’an-ı kerimde
mealen buyuruluyor ki(Meryem oğlu İsa, “Ben Allah’ın resulüyüm. Benden önce gelen Tevrat’ı doğrulayıcı, benden sonra gelecek Ahmed isimli Peygamberi müjdeleyici olarak geldim” dedi.) [Saf 6](İsa’ya, Allah diyenler kâfir oldu. Hâlbuki Mesih, “Rabbim ve Rabbiniz olan Allah’a kulluk
edin!” dedi. “Allah üçün üçüncüsü” diyenler de kâfirdir.) (Allah, “Ey İsa, insanlara, ‘Beni ve anamı
Allah’tan başka iki ilah bilin’ diye sen mi söyledin?” dedi. O da, ‘Hâşâ, seni tenzih ederim. Bu söz
bana yakışmaz’ dedi.) [Maide 116]