Android Uygulama Geliştirme
Android uygulama geliştirme, Android işletim sistemi çalışan cihazlarda çalışabilecek yeni bir uygulama yazma ya da geliştirme işlemine denir. Mobil yazılım şirketi Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap bu uygulamalar genellikle Android Yazılım Geliştirme Araçları ile Java programlama dili ve XML (Extensible Markup Language (Genişletilebilir İşaretleme Dili)) kullanılarak yazılır.
Open Handset Alliance, 12 Kasım 2007 tarihinde Android Yazılım Geliştirme Araçlarının(Android SDK) ön izleme sürümünü tanıtmış ve yayınlamıştır. Bu sürümde; geliştirici(developer) ve hata giderici(debugger), kütüphane setleri, sanal cihaz simülatörü, dokümantasyonlar, örnek tasarılar, eğitim, sıkça sorulan sorular ve daha fazlasını içermektedir.
15 Temmuz 2008 tarihinde Android Geliştirici Takımı, Android SDK’nın yeni sürümünün indirilebileceği özel bir indirme alanını, Android Geliştirme Yarışmasında yarışmacı üye olan herkese yanlışlıkla e-mail atarak paylaştı. Android Geliştirici Takımın asıl niyeti, bu maili yarışmanın ilk turunu geçenlere göndermekti. Google aslında bu SDK’nın yeni sürümünü sadece bazı geliştiricilerle paylaşma niyetindeydi ve bunu paylaştığı geliştiricilere özel olarak gizli tutacaktı.
Android 0.9 SDK beta deneme sürümü 18 Ağustos 2008 tarihinde geliştiricilere sunuldu. Bu sürümde güncellenmiş ve geliştirilmiş bir Uygulama programlama arayüzü (API), daha ileri seviye geliştirme araçları ve daha güncel bir ana ekran vardı. Eski sürümleri yükseltmek için gerekli talimatlar mevcuttu ve yeni sürüm, eski sürümlerle uyumlu çalışıyordu. 23 Eylül 2008’de Android SDK 1.0 olarak tam sürümü yayınlandı. Mobil uygulama geliştirme Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap Bu sürümde birçok hata düzeltildi ve yeni özellikler eklendi. Bu tarihten günümüze birçok güncelleme yapıldı ve şu anda 22.0 sürümü kullanılmaktadır.
Android işletim sistemiyle uyumlu uygulamalar geliştirmek için Android Yazılım Geliştirme Araçları(Android SDK) veya diğer yazılım geliştirme araçları kullanılabilir. En yaygın Android geliştirme ortamı olarak Eclipse IDE kullanılmaktadır. Bu araç ve ortamları kullanabilmek için Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8, MacOS veya Linux tabanlı bir işletim sistemine sahip olmanız gerekiyor. Mobil yazılım çözümleri Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap Android uygulama geliştirmeye başlamak için öncelikle bilgisayarınızda Java Development Kit, yani JDK kurulu olmalıdır. Bunu kurmak için JAVA indirme sayfasına gidip en son sürüm JDK’yı seçip indirmeniz gerekir. JDK kurmadan bilgisayarımızda Java programlama dili ile yeni bir yazılım geliştiremeyiz.
Daha sonra önümüze 2 farklı seçenek çıkıyor. Bunlardan birisi; önce “Eclipse” yazılım geliştirme ortamını indirip, kurmak ve daha sonra bunun üzerine Google Android Software Development Kit (SDK) kurarak Android uygulama geliştirme Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap ortamımızı hazırlayabiliriz. İkinci seçenek ise; Eclipse programını indirip kurmaya ve Android SDK entegrasyonu ile uğraşmaya gerek kalmadan, Google Developer web sitesinden “*ADT (Android Developer Tools) Bundle” indirerek doğrudan Android Geliştirme Ortamını bilgisayarımıza kurabiliriz.
Android uygulama geliştirirken Linklerin Görülmesine İzin Verilmiyor.
Üye Ol ya da
Giriş Yap önemli olan birçok nokta vardır. Bunlardan en önemlileri AndroidManifest.xml dosyası, “src” klasörü altında bulunan java dosyaları, “res” klasörü altındaki drawable, layout ve value adlı klasörlerdir. “drawable” klasörünün içinde kendinize özel uygulamanıza özel oluşturduğunuz bazı xml dosyaları ile genellikle resim(görsel) dosyalarını tuttuğumuz yerdir. Bu klasör drawable-ldpi(low), drawable-hdpi(high), drawable-xhdpi(extra high) gibi klasörlerle desteklenir ve bunlar uygulamamızın farklı çözünürlükteki cihazlarda farklı çözünürlükte görseller kullanmamıza olanak sağlar. Bu sayede daha küçük ekranlı ya da büyük ekranlı cihazlarda ara yüz tasarımının istediğimiz gibi kalması sağlanır. “Layout” klasörü de xml formatında uygulamamızın ara yüz dosyalarının bulunduğu klasördür. Bu klasörün de drawable klasöründe olduğu gibi layout-ldpi(low), layout -hdpi(high), layout -xhdpi(extra high) şeklinde türevleri vardır ve aynı şekilde, farklı çözünürlükleri desteklemesi için kullanılır. “values” klasörü de uygulamamızda sürekli sabit olarak değiştirmeden kullandığımız string objelerini içeren “strings.xml” dosyası ile renk kodlarını içeren “colors.xml”dosyalarını içerir.
Gerekli yüklemeleri yaptıktan, kurulumları tamamladıktan sonra uygulama yazmaya hemen başlamak için acele mobil yazılım çözümleretmemek gerekir. Öncelikle yukarıda bahsettiğim bu temel dosya ve klasörlerin yerlerini ve ne işe yaradıklarını çok iyi öğrendikten sonra ve Android uygulamaların çalışma mantığını keşfettikten sonra ilk uygulamanızı yazmaya başlayabilirsiniz.